lietuviškai | english
Kontaktai | Rėmėjai | Ankstesnės programos | Vaizdai
banchetto musicale

Rugsėjo 15 d., ketvirtadienį, 20:00
Pranciškonų vienuolyno bažnyčioje, Trakų g. 9/1

Dievo Motinos Mišios
XIII a. mišių rekonstrukcija iš Vusterio benediktinų abatijos

Ansamblis TRIO MEDIAEVAL, Norvegija


„Norint atlikti viduramžių muziką, tenka daug spėlioti ar pasitelkti asmeninę intuiciją. Jaučiame, kad šiandien ją atlikdamos, galime išlaisvinti savo vaizduotę ir mintis taip, tarsi kurtume šiuolaikinę muziką. Nebeįmanoma sužinoti, kaip tokia muzika skambėjo anais laikais, taigi neatkursime ir viduramžiško vokalinio garso. Išnaudojame originalios informacijos stygių tam, kad mūsų šiandieninis atlikimas suteiktų galimybę muzikuojant kurti“, – sako „Trio Mediaeval“ vokalistės.
Koncerto muzikinė medžiaga buvo surasta Anglijoje, Vusterio benediktinų vienuolyne. Tikras stebuklas, kad ji išliko – nors ir lapų likučiuose, kuriais buvo klijuojamos ar lopomos kitos senovinės knygos. Surinkęs šiuos fragmentus ir papildęs kitais to meto muzikos kūriniais, „Trio Mediaeval“ atkūrė XIII a. votyvines mišias, skirtas Mergelei Marijai, kurią ypač garbino Vusterio vienuoliai. Kelias mišių dalis, kurių nepavyko atkurti, parašė britų kompozitorius Gavinas Bryarsas, panaudojęs paprastą harmoniją ir asketišką garsą, kurie puikiai dera su senosiomis giesmėmis.

Nepaprasti norvegų ansamblio „Trio Mediaeval“ balsai užbūrė ne vieną koncertų klausytoją, kerėdami viduramžių polifonijos atlikimu, šiuolaikine muzika, tradicinėmis norvegų baladėmis ir dainomis. Susibūręs 1997 m., „Grammy“ nominuotas ansamblis ištobulino savo repertuarą per pirmuosius ketverius gyvavimo metus, intensyviai dirbdamas Hilliardo vasaros festivaliuose Anglijoje ir Vokietijoje, vėliau konsultuodamasis su Linda Hirst ir Johnu Potteriu.
2003 m. „Trio Mediaeval“ debiutavo Jungtinėse Amerikos Valstijose, pristatydamas publikai du koncertus Niu Heiveno Tarptautiniame Menų ir idėjų festivalyje. Nuo to laiko ansamblis JAV surengė daug koncertų, tarp svarbesniųjų – Carnegie (Weill) Hall, Bruklino muzikos akademijoje, Nacionalinėje Vašingtono katedroje, Kenedžio centre, jų įrašai transliuoti Amerikos klasikinės muzikos radijo programose. Ansamblio debiutą San Franciske kritikai pavadino „metų muzikos kulminacija“. „Trio Mediaeval“ pasirodė daugelyje Europos šalių, koncertavo Oslo Concert House, Vienos Konzerthaus, Londono Wigmore Hall.
Trio mielai atlieka ir naująją muziką, bendradarbiauja su šiuolaikiniais kompozitoriais, tarp jų – Gavin Bryars, Piers Hellawell, Roger Marsh, Ivan Moody ir kt. 2005 m. grupė dalyvavo „Bang on a Can“ kompozitorių Michaelo Gordono, Julios Wolf ir Davido Lango, vokiečių naujosios muzikos ansamblio „musikFabrik“ ir Ridge Theater multimedijos projekte „Shelter“ Vokietijoje; šis pastatymas buvo parodytas ir Bruklino muzikos akademijoje JAV.
Keturi „Trio Mediaeval“ įrašų albumai (ECM Records) buvo nepaprastai gerai įvertinti. Pirmasis rinkinys „Words of the Angel“ iškart pateko į muzikos žurnalo „Billboard“ dešimtuką, o 2002 m. balandį žurnalas „Stereophile“ jį paskelbė mėnesio įrašu. 2004 m. pasirodžiusiame albume „Soir, dit-elle“ įrašytos XV a. anglų kompozitoriaus Leonelio Powerio mišios „Alma Redemptoris Mater“ ir G. Bryarso, A. Smitho bei I. Moody kūriniai. Trečiasis, „Stella Maris“ (2005) pristato XII–XIII a. Anglijos ir Prancūzijos muziką bei pirmąkart įrašytas Korėjos kompozitorės Sungji Hong mišias „Lumen de lumine“. „Trio Mediaeval“ vėl grįžo į „Billboard“ lentelę dėl paskutiniojo albumo, kuriame įrašytos norvegų liaudies dainos, pritariant tradiciniams mušamiesiems ir žydiška arfa. Už šį įrašą ansamblis įvertintas ir 2008 m. Grammy nominacija „už geriausią kamerinės muzikos atlikimą“.

Ansamblio TRIO MEDIAEVAL interneto svetainė


© 2011 banchetto musicale . Imprint . WebDesign: Lim und Siegmund GbR