lietuviškai | english
Kontaktai | Rėmėjai | Ankstesnės programos | Vaizdai
banchetto musicale

Rugsėjo 20 d., antradienį, 18:00
Valdovų rūmuose, Katedros a. 4

Monarca della tromba
Trimitų gaudesio pašaukti

Ansamblis STARCK COMPAGNAY, Lenkija


Varinių pučiamųjų instrumentų istorija, ypač trimitų – ilga ir turtinga. Natūralūs trimitai gyvavo dar iki baroko. Grojantys šiais instrumentais muzikantai dirbo dvaruose ir bažnyčiose. Pavyzdžiui, 1460 m. karališkasis Insbruko dvaras įsigijo du trimitus, o 1474 m. Liubeko Šv. Marijos bažnyčioje pirmą kartą buvo įdarbinti Klarryter, kitaip tariant – trimitininkai klarinistai. Terminas clarino atsirado palyginti vėlai, tik 1561 m. Vokietijoje, kur pirmą kartą paminėtas trimitininkas, grojantis clarino partiją Anaberge Saksonijoje. Abiejų Tautų Respublikoje trimitininkai dirbo didikų dvaruose – Sapiegų, Liubomirskių, Višniaveckių. Neabejotinai svarbiausias clarino meno centras buvo Jasna Guros vienuolynas Čenstakavoje. Clarino menas pasiekė savo apogėjų J.S. Bacho ir G.F. Hendelio kūryboje – daugelyje kūrinių jie trimitui paskyrė kone svarbiausią balsą (jis ir partitūroje buvo užrašomas pirmuoju – tik po jo eidavo smuikas, fleita, obojus ir kt.). Klarinistai buvo labai gerbiami, laikomi elitiniais muzikais, o jų darbas apmokamas geriausiai. Clarino išpopuliarino ir žymūs to meto atlikėjai, kaip Gottfriedas Reiche, kuris siejamas su J.S. Bachu. Grojimas senaisiais instrumentais suteikia galimybę grįžti prie ištakų ir ieškoti skambesio, artimo praėjusioms epochoms. Koncerto programa – tai savotiška senosios muzikos atlikimo to meto instrumentais paskata, kuria atiduodama ir pagarba natūraliam trimitui – kadaise itin populiariam virtuoziškam instrumentui.

Barokinių trimitų ansamblį „Starck Compagnay“ 1997 m. Krokuvoje subūrė trimitininkai T. Ślusarczykas, S. Majerskis ir timpanininkas R. Haba. Ansamblio branduolį sudaro lenkų trimitininkai, nuolat grojantys įvairiuose Lenkijos orkestruose, o taip pat Bydgoščiaus muzikos akademijos barokinio trimito klasės studentai. Esant poreikiui, ansamblį papildo dar keturi muzikantai, grojantys istoriniais trombonais. „Starck Compagnay“ bendradarbiauja su žymiais Lenkijos ir užsienio muzikais – Paulu Esswoodu, Peteriu Hansonu, Mareku Toporowskiu, Ludmiła Gołub, Davidu Staffu ir kitais.
Ansamblio idėja yra atlikti senąją muziką istoriniais instrumentais, ypatingą dėmesį skiriant reprezentacinei, dvarų bei sakralinei muzikai, įvelkant ją į tinkamą istorinį ir liturginį kontekstą. Ansamblis tęsia 400 metų senumo Jasna Guros korpuso trimitininkų tradiciją. Ansamblio pavadinimas kilo nuo XVII a. trimitų meistro Jieronimo Starcko, kurio vienas trimitų saugomas Jasna Guroje. Muzikantai atlieka nežinomų arba retai atliekamų autorių kūrinius, juos grodami kelia sau itin aukštus reikalavimus ir atskleidžia visą jų spindesį. Svarbiausi iki šiol ansamblio įgyvendinti projektai – „Missa Tridentina“, Sarmatų Requiem, Lenkiškieji mišparai. Ansamblis dalyvavo daugelyje festivalių Lenkijoje, Rusijoje, Vokietijoje, Ukrainoje.


© 2011 banchetto musicale . Imprint . WebDesign: Lim und Siegmund GbR