lietuviškai | english
Kontaktai | Rėmėjai | Archyvas | Senoji muzika Lietuvoje
banchetto musicali

Spalio 15 d., sekmadienį, 19 val.
Šv. Kazimiero bažnyčioje, Didžioji g. 34

Claudio Monteverdi (1567-1643)
Palaimintosios Mergelės Marijos mišparai (1610)

CHORAS BREVIS IR KONSORTAS
choro vadovas Gintautas Venislovas
konsorto vadovas Darius Stabinskas
CANTORES VILNENSES
vadovas Romualdas Gražinis

Edita Bagdonaitė sopranas, Lietuva
Nora Petročenko sopranas, Lietuva
Charles Humphries kontratenoras, Didžioji Britanija
Mario Cecchetti tenoras, Italija
Toomas Tohert tenoras, Estija
Ignas Garla tenoras, Lietuva
Uku Joller bosas, Estija
Nerijus Masevičius bosas, Lietuva

Claudio Monteverdi „Palaimintosios Mergelės Marijos mišparai“ ir opera „Orfėjas“ yra laikomi didžiojo meistro muzikinio palikimo simboliais. Abu šiuos kūrinius kompozitorius parašė Mantujoje, kur jis dirbo kunigaikščio Vincenzo Gonzagos rūmuose. Mišparai buvo išleisti 1610 m. Venecijoje su įmantria dedikacija popiežiui Pauliui V. Pilnas kūrinio pavadinimas toks: „Giesmė Švenčiausiajai Mergelei Marijai: Mišios šešiems balsams ir Mišparai skirti dainuoti chorui, o taip pat keli bažnytiniai koncertai, tinkami didikų koplyčioms ar apartamentams“. Labai tikėtina, kad pradžioje šis kūrinys buvo sumanytas kaip rūmų muzika ir buvo skirtas Gonzagų kapelai, tai pačiai, kuriai prieš trejus Monteverdi buvo parašęs „Orfėją“.
Iki šių dienų vis dar yra svarstoma, ar Monteverdi „Mišparai“ yra vientisas kūrinys, ar atskirų kompozicijų rinkinys, ir ši diskusija yra glaudžiai susijusi su klausimu apie jo liturginę paskirtį. Vietoje antifonų, kurios paprastai įrėmindavo mišparų psalmes, čia naudojami vokaliniai vienbalsiai, dvibalsiai ar tribalsiai koncertai, kurių tekstai pagrįsti XVI a. motetais. Titulinis įrašas taip pat nurodo, kad kūrinys nebuvo skirtas vien tik liturginiams tikslams ir turėtų būti laikomas vientisa kompozicija.
Tačiau svarbiausia yra tai, kad „Palaimintosios Mergelės Marijos mišparų“ muzika yra nepaprastai ekspresyvi, ir tai gali būti pasaulietinės muzikos indėlis: kompozitorius čia naudoja instrumentinę ištrauką iš savo „Orfėjo“, o taip pat ir žodinės raiškos metodą, būdingą jo operoms ir madrigalams, kurių tobulumas net ir iki šių dienų išlieka nepralenkiamas.

Gintautas Venislovas baigė Lietuvos muzikos akademiją ir dėstė choro disciplinas „Ąžuoliuko“ muzikos mokykloje bei dirbo Vilniaus savivaldybės choro „Jauna muzika“ chormeisteriu ir dirigentu. Jis yra parašęs dainų vaikų chorams, kūrinių mišriam chorui bei populiariosios muzikos aranžuočių orkestrui. 1998 m. JAV leidykla „Laurendale Associates“ išleido lietuvių kompozitorių chorinės muzikos seriją „Gintautas Venislovas Choral Series“.

Nuo 1993 m. G. Venislovas pradėjo vadovauti chorui „Brevis“, kuris susibūrė 1990 m. Chore dainuoja 30 dainininkų, daugiausia buvę arba dabartiniai Lietuvos muzikos ir teatro akademijos studentai.
1996 m. „Brevis“ tapo absoliučiu nugalėtoju ir iškovojo Didįjį prizą Slovėnijoje vykusiame konkurse, o G. Venislovui buvo įteiktas geriausio konkurso dirigento prizas. Vėliau per kelerius metus „Brevis“ laimėjo pirmąsias vietas įvairiuose tarptautiniuose chorų konkursuose, o 2003 m. Prancūzijoje buvo apdovanotas Europos Didžiuoju prizu - mėgėjų chorams Europoje skiriamu aukščiausiu apdovanojimu. Choras pelnė platų pripažinimą ir Lietuvoje: 1998 m. jis tapo absoliučiu Antrosios pasaulio lietuvių dainų šventės chorų konkurso nugalėtoju. Kolektyvas pelnė ir kelis specialius apdovanojimus, o jo vadovas G. Venislovas - geriausio konkurso dirigento titulą.
Choras pelnė platų pripažinimą ir Lietuvoje: 1998 m. jis tapo absoliučiu Antrosios pasaulio lietuvių dainų šventės chorų konkurso nugalėtoju. Kolektyvas pelnė ir kelis specialius apdovanojimus, o jo vadovas G. Venislovas - geriausio konkurso dirigento titulą.

Choras „Brevis“ yra dalyvavęs daugelyje stambių projektų kartu su Baltijos šalių baroko ansambliu bei orkestru, kuriuose griežia Lietuvos, Latvijos, Estijos, Vokietijos senosios muzikos atlikėjai, vadovaujami violončelininko ir violininko Dariaus Stabinsko.
Šiame projekte choras Brevis pasirodys su nauja grupe - „Brevis“ konsortu, suformuotu iš minėtų kolektyvų bei muzikų, pakviestų ir iš kitų Europos šalių. Konsorto vadovas D. Stabinskas specialiai šiam projektui parengė naują Monteverdi Mišparų redakciją.

Darius Stabinskas studijavo violončelę pas Rimantą Armoną Lietuvos muzikos akademijoje ir violą da gamba pas Roberto Gini Milane bei lankė Andrew Kingo (Didžioji Britanija), Rinaldo Alessandrini (Italija), Alberto Hartingerio (Austrija) ir Diego Fratelli (Italija) senosios muzikos kursus.
Jis yra parengęs ir įgyvendinęs daug senosios muzikos projektų, tarp kurių - koncertinės programos „Italų muzika Vazų dvare“ (įrašyta kompaktinėje plokštelėje) ir „Iš Braunsbergo vargonų tabulatūros“ bei A. Scarlatti oratorija „Šv.Kazimieras, Lenkijos karalius“, visos transliuotos per Euroradiją, o taip pat Francescos Caccini opera „Rudžiero išlaisvinimas iš Alčinos salos“.

 

© 2006 banchetto musicale . Imprint . WebDesign: Lim und Siegmund GbR